PROJEKT KOTOK

PROJEKT KOTOK TO PROPOZYCJA WYSTAWIENIA 40 + 4 GRAFIK WYKONANYCH TECHNIKĄ SITODRUKU-SERIGRAFII, A KTÓRE DOCELOWO MOGĄ ZOSTAĆ WYSTAWIONE, POKAZANE JEDNEGO DNIA O TEJ SAMEJ GODZINIE W KILKUDZIESIĘCIU, A BYĆ MOŻE DOCELOWO W KILKUSET MIEJSCACH. PIERWSZYM IMPULSEM DO POWSTANIA CYKLU SIGNS-SIGNS BYŁY ZNAKI DROGOWE ORAZ SZEREG SKOJARZEŃ DOTYCZĄCYCH ZNAKU, STĄD TEŻ PEWNA KALKULACJA I POMYSŁ ABY DO PRZEDSIĘWZIĘCIA NAKŁONIĆ BRANŻĘ MOTORYZACYJNĄ WRAZ Z ODPOWIEDNIĄ ILOŚCIĄ MIEJSC-SALONÓW, STĄD TEŻ ZAŁOŻENIE O PRZEŁAMANIU STATUSU GALERII ARTYSTYCZNEJ JAKO MIEJSCA PREDESTYNOWANEGO DO WYSTAWIENIA DZIEŁA SZTUKI, POJAWIŁY SIĘ RÓWNIEŻ SPEKULACJE DO WYSTAWIENIA W CENTRACH HANDLOWYCH, LUB TEŻ NA NOŚNIKACH TYPU CITY(WSZELKIE MIEJSCA REKLAMOWE BILLBOARD ETC.). JEST TO PEWNE ODEJŚCIE OD PROJEKTU PIERWOTNEGO, ALE WSZYSTKO OCZYWIŚCIE ZALEŻY OD DETERMINACJI KURATORA-KOODYNATORA (K-K) ORAZ POTENCJALNYCH SPONSORÓW. PROBLEMEM OCZYWIŚCIE TAKIEJ MULTIPLIKACJI SĄ PIENIĄDZE, PONIEWAŻ NAKŁAD KILKUDZIESIĘCIU EGZEMPLARZY SERIGRAFII W FORMACIE 100X70 CM, JEST WŁAŚCIWIE NAJBARDZIEJ OPŁACALNY PRZY ILOŚCI 100 LUB WIĘCEJ EGZEMPLARZY, W TECHNICE TEJ BOWIEM NAJWIĘKSZY KOSZT STANOWI PRZYGOTOWANIE DO DRUKU. Z TAKĄ ILOŚCIĄ, 100 SZT. WIĄŻĄ SIĘ OCZYWIŚCIE NAJPRZERÓŻNIEJSZE PROBLEMY; OD POCZĄTKU IDEA MIEJSCA, OPRAWY, TRANSPORTU, KOMUNIKACJI, STĄD TEŻ PRZEDSIĘWZIĘCIE NIE NALEŻY W SWOJEJ ISTOCIE DO ŁATWYCH ZADAŃ, NATOMIAST RODZI W SAMYM DZIAŁANIU WIELE MOŻLIWOŚCI, KTÓRE MOŻNA OWOCNIE WYKORZYSTAĆ.

WYDARZENIE, KTÓRE ROZPOCZYNAĆ BĘDZIE TZN. OTWARCIE-WERNISAŻ POWINNO MIEĆ MIEJSCE TEGO SAMEGO DNIA O TEJ SAMEJ GODZINIE, CZAS TRWANIA PROJEKTU TO 2-3 TYGODNIE, TO OCZYWIŚCIE SĄ TYLKO SUGESTIE ROBOCZE. SZCZEGÓŁY TAKIEGO DZIAŁANIA ZOSTANĄ OMÓWIONE Z DOCELOWYM KURATOREM-KOODYNATOREM (K-K), KTÓRY ZGODZI SIĘ WZIĄĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA CAŁOŚĆ LOGISTYCZNĄ PROJEKTU, (TZW. ETAP II.)
IDEA PROJEKTU TO PODEJŚCIE DO SZTUKI JAKO TOWARU, KTÓRYM W TYM WYPADKU JEST, JEDNAKŻE SKALA ZJAWISKA, ILOŚĆ MIEJSC, W KTÓRYCH SIĘ POJAWI, NADAJE DZIEŁU SZTUKI CHARAKTER 21 WIEKU, ZJAWISKU, KTÓRE OBECNIE PRZYPISUJEMY KORPORACJONIZMOWI ORAZ POJĘCIU GLOBALIZACJI; I OWSZEM TA PROBLEMATYKA RÓWNIEŻ ZAWARTA JEST W PROJEKCIE, JEDNAKŻE STANOWI ONA NA TYM ETAPIE PEWIEN ASPEKT MEDIALNY, REKLAMOWY ORAZ PROPAGANDOWY, INACZEJ JEST TO DALSZE ROZWINIĘCIE I PRZEDŁUŻENIE FORMALNE PROJEKTU. SKALA, KTÓRĄ NIESIE ZE SOBĄ GLOBALIZACJA I UNIFIKACJA RÓWNIEŻ W TYM PROJEKCIE STANOWI ISTOTNY SENS, NADAJĄC SZTUCE, DZIEŁU, CHARAKTER TOWARU, KTÓRY POWINIEN BYĆ OPATRZONY KODEM KRESKOWYM, JEDNAKŻE TOWAR TEN DO KOŃCA NIE MOŻE I NIE POWINIEN BYĆ UTOŻSAMIONY Z PRODUKTEM MASOWYM I PRZEMYSŁOWYM A NOSIĆ POWINIEN ZNAMIONA, KTÓRE W KOMERCYJNYM ŚWIECIE CORAZ MOCNIEJ ETYKIETUJĄ SZTUKĘ I TO CO NIENAZWANE ZACZYNA BYĆ NAZWANYM.

KODY DZIAŁANIA I SPOSOBY NA WYSTAWIENIE TO EUROPA I JEJ SIECI, JAK MIASTA DUŻE I MNIEJSZE, LUB TEŻ NP. ODRĘBNY KRAJ TYPU NIEMCY Z SIECIĄ PUNKTÓW WYSTAWIENNICZYCH. SĄ TO JEDNAKOWOŻ W TEJ PERSPEKTYWIE TYLKO NIUANSE, TO TYLKO KONSEKWENCJA SKALI, W KTÓREJ PROJEKT BĘDZIE MÓGŁ ZAISTNIEĆ ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER BUDŻETU. SKĄDINĄD PADA PYTANIE: CZY MOŻNA PODJĄĆ SIĘ TEGO TYPU PRZEDSIĘWZIĘCIA BEZ JAKIEGOKOLWIEK BUDŻETU A NAWET IDĄC DALEJ POMIJAJĄC FAKT FINANSOWANIA MOŻNA STWORZYĆ TYLKO SPEKULACJĘ PEWNEGO DZIAŁANIA OPIERAJĄC SIĘ NA IDEI I WCIĄGAJĄC W TĘ GRĘ (SZTUKA PONIEKĄD A ZWŁASZCZA W JĘZYKU POLSKIM, NIEMIECKIM MA ŹRÓDŁOSŁÓW, KTÓRY W DALSZEJ MIERZE OPARTY JEST NA SENSACH GRY, UMOWY I SZTUCZNOŚCI) MEDIA I PUBLICZNOŚĆ. RODZI TO NIESPODZIEWANIE FORMĘ WYDARZENIA TYPU HAPPENINGU. TAK WIĘC IMPLIKACJI Z TYM DZIAŁANIEM RODZI SIĘ CAŁA MOC, JEDNAKOWOŻ ISTOTNYM DLA TWÓRCY ORAZ DLA KURATORA-KOODYNATORA (K-K) JEST ZAMYSŁ PIERWOTNY, CHOĆ I INNE SENSY SĄ TUTAJ CIEKAWE I WAŻNE.

ZE WZGLĘDU NA ZASIĘG WYDARZENIA, A SKŁANIAMY SIĘ DO PROJEKTU O SKALI GLOBALNEJ, DO KTÓREGO BĘDZIEMY PRZEKONYWAĆ-FORMA SZTUKI KORPORACYJNEJ JAKO, ARCHITEKTURA UNIFIKACJI ZNAKU PRZEKAZU PROCESU KOMUNIKACYJNEGO W SPOŁECZEŃSTWIE PONOWOCZESNYM XXI W. PROJEKT DZIELIĆ BĘDZIE SIĘ NA KILKA ZASADNICZYCH CZŁONÓW: LOGISTYKA, REKLAMA, INFORMACJA!

PROJEKT SIGNS-KOTOK TO:
1) USTALENIE SZCZEGÓŁÓW DOTYCZĄCYCH PRZEBIEGU WYDARZENIA, TZN. CZAS (OTWARTY LUB ZAMKNIĘTY)
2) FORMY KOMUNIKACJI I TRANSMISJI INFORMACJI O WYDARZENIU, KRÓTKA INTENSYWNA, CZY DŁUGOFALOWA, TA JEDNAKŻE POSIADA NIEBEZPIECZEŃSTWO PRZESYTU, A WIĘC PRÓBA UTRZYMANIA UWAGI.
3) DZIAŁANIA, KTÓRE MOGĄ ZOSTAĆ PODJĘTE W TRAKCIE PROJEKTU I POST.

PROPOZYCJA: ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER PREZENTACJI ABY UNIKNĄĆ NIEPOTRZEBNEJ KONTROWERSJI AUTOR PRAC POZOSTANIE NIEZNANY, UJAWNIONY JEDYNIE PRZEZ NIK: KOTOK, AUTOR NIE MOŻE BOWIEM PIASTOWAĆ ROLI KURATORA-KOORDYNATORA (K-K) ZE WZGLĘDU NA EMOCJONALNE ZAANGAŻOWANIE ORAZ NIEMOŻLIWOŚĆ BYCIA W WIELU MIEJSCACH JEDNOCZEŚNIE.
WOBEC POWYŻSZEGO CAŁOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI SCEDOWANA JEST NA BARKI KURATORA-KOODYNATORA (K-K).
WSZYSTKIE USTALENIA POMIĘDZY AUTOREM KOTOK A K-K POWINNY MIEĆ CHARAKTER UMOWY CYWILNO-PRAWNEJ. PRAWA AUTORSKIE BĘDĄ MIEĆ ZASTOSOWANIE TYLKO DO UŻYTKU K-K PRZY FORMALNYM UŻYCIU ICH PRZY REALIZACJI PROJEKTU. JAKIEKOLWIEK CZASOWE SCEDOWANIE ICH MOŻE NASTAPIĆ PO UPRZEDNIM POROZUMIENIU.
K-K PRZEJMUJE NA SIEBIE POSZUKIWANIE I KONTAKT Z POTENCJALNYM SPONSOREM PROJEKTU, MEDIAMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI ZAANGAŻOWANYMI W REALIZACJĘ PROJEKTU. OFICJALNIE CZUWA NAD ROZWOJEM CAŁEGO PROJEKTU, PRZY WSPÓŁPRACY Z AUTOREM, JEDNAKŻE TAK, ABY AUTOR POZOSTAŁ ANONIMOWY.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz